N. Levinskaitė: "Su nekantrumu laukdavau fizikos pamokų"

N.Levinskaitė: „Su nekantrumu laukdavau fizikos pamokų!“

Aut. Dovilė Joneliūnienė, žurnalas “Veidas” Nr. 37 – 2014 m.

„Su nekantrumu laukdavau šeštadienio pamokėlių, nes tik per jas plačiau sužinojau, kas yra matematika, o ne tik aritmetika“, – prisiminimais dalijasi Neringa.

 Neringa2.JPG

Merginai patiko istorijos, anglų kalbos pamokos, nors ji gerai suprato ir jautė, kad šie dalykai – ne jos sritis, nes labiausiai ją domino tikslieji mokslai

Neringa1.jpg

Tiksliaisiais mokslais itin besidominti mergina pasakoja, kad laisvalaikiu taip pat mielai sprendžia matematikos uždavinius, kartais programuoja

Neringa3.JPG

Neringos šeima džiaugiasi jos puikiais rezultatais ir skatina siekti savo tikslų

„Apie matematiką ji visuomet kalba su meile!“ – taip šiais metais aštuntą klasę baigusią Neringą Levinskaitę apibūdina jos mokytojas Leonas Narkevičius.

Ne vien mokytojas taip entuziastingai kalba apie šią merginą, kuri tiksliųjų mokslų olimpiadose skina pirmas vietas ir net neketina jų užleisti kitiems.

Mokslo šaknys – saldžios?

Gali pasirodyti keista, tačiau ši Kauno „Atžalyno“ vidurinės mokyklos moksleivė su tikru džiugesiu ir entuziazmu kalba apie tiksliuosius mokslus. Mergina tarp devintokų užėmė antrą vietą matematikos ir pirmą vietą informatikos olimpiadose. Ir jos laimėjimus galėtume vardyti toliau. „Per naktį tokioms olimpiadoms nepasiruoši!“ – teigia Neringa.

Nors tikslieji mokslai jai sekasi puikiai, pastangų vis dėlto reikia įdėti nemažai. Kai bendraklasiai mėgavosi vasaros atostogomis ir net nenorėjo pagalvoti apie mokyklą bei užduotis, Neringa savarankiškai įveikė 9 klasės ir dalį 11 klasės matematikos kurso, per mokslo metus laisvalaikiu nagrinėjo įvairių olimpiadų ir konkursų uždavinius, vadovėlius.

Pirmą kartą olimpiadoje moksleivė dalyvavo ketvirtoje klasėje. Tai buvo Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos (JKM) organizuojama LOGO olimpiada-konkursas, ir Neringa buvo pirmoji.

Pradinėse klasėse Neringai vienodai puikiai sekėsi visi dalykai. „Negaliu sakyti, kad pamokos buvo įdomios, – greičiau nuobodžios. Kartais, atlikusi visas užduotis, slapta nuo mokytojos po suolu skaitydavau knygą“, – pasakoja moksleivė. Labiausiai ji nemėgo papildomų užduočių – spalvinimo, jai labiau patiko ką nors spręsti.

Vyresnėse klasėse Neringa suprato, kad dalykas ir mokytojas labai priklauso vienas nuo kito. Jai patiko istorijos, anglų kalbos pamokos, nors gerai suprato ir jautė, kad šie dalykai – ne jos sritis. Su nekantrumu mergina laukdavo fizikos pamokų, o įkvėpimo matematikai, informatikai reikėjo ieškoti kitur...

Svarbu palaikymas

Didžiausio palaikymo ir pripažinimo Neringa sulaukia iš savo matematikos mokytojo Leono Narkevičiaus. „Jo dėka man atsivėrė matematikos pasaulis, kuriame jaučiuosi laiminga“, – reiškia savo dėkingumą Neringa.

Palaikymas, gabumų įvertinimas ir skatinimas žengti pirmyn jaunam žmogui reiškia labai daug. Galima tik pasidžiaugti, kad mokytojas L.Narkevičius padėjo Neringai užsibrėžti tikslus ir jų siekti.

Pasak pedagogo, Neringos gabumai buvo pastebėti iš karto, kai ji, būdama septintoje klasėje, atvyko papildomai mokytis matematikos su aštuntokais. Jai sekėsi geriausiai iš visos grupės, tad prasidėjo individualus mokymas. „Šeštadieninę matematikos mokyklėlę pradėjau lankyti šeštoje klasėje. Septintoje klasėje mokytojas pasiūlė pereiti į vyresniųjų grupę. Su nekantrumu laukdavau šeštadienio pamokėlių, nes tik per jas plačiau sužinojau, kas yra matematika, o ne tik aritmetika“, – prisiminimais dalijasi Neringa.

L.Narkevičius džiaugiasi, kad gali padėti tobulėti ir siekti geriausių rezultatų tokiai gabiai merginai. „Apie matematiką ji visuomet kalba su meile, užduočių jai niekada nebūna per daug“, – kartais net stebisi mokytojas.

Neringą labai palaiko ir mama Kristina, ji nuolat primena dukrai apie artėjančius konkursus, olimpiadas, pirmoji smalsiai ieško rezultatų, padrąsina ir skatina judėti pirmyn.

„Neringa – pirmas mūsų vaikas. Kaip ir daugumai tėvų, ji mums buvo ir yra pati nuostabiausia. Labai anksti pradėjo kalbėti, dėlioti dėliones, žaisti su kaladėlėmis, vartyti knygutes. Trejų metukų mokėjo mintinai ne vieną vaikišką knygutę. Prisimenu, kai pradėjom mokytis skaityti, ji kategoriškai pareiškė: „Noriu skaityti normalų tekstą, o ne ma, ra, ba.“ Visa šeima mėgome žaisti stalo žaidimus. Žaidžiant „Monopolį“ ji visada būdavo bankininkė, nes skaičiuodavo ne tik žaibiškai greitai, bet ir sąžiningai“, – pasakoja mama.

Paklausta, kas, jos manymu, daro didžiausią įtaką ugdant jaunuolio gabumus – tėvai, mokytojai ar būreliai, Neringos mama apgailestavo, kad labai maža dalis pedagogų jaunuolius ugdo. Gabūs mokiniai neretai būna „nepatogūs“. Moters manymu, dažniausiai, ypač jaunesnėse klasėse, jie išmokomi tyliai ir ramiai sėdėti. Vėliau vaikai įpranta sėdėti ir negalvoti, nekurti ir nemąstyti, taip pat neklausti. „Esame laimingi, kad savo kelyje sutikome keletą mokytojų iš didžiosios raidės“, – džiaugiasi ponia Kristina.

Didžiausias pomėgis – matematika

Smalsu, ką Neringa dažniausiai veikia laisvalaikiu, kuo ji domisi. Kadangi tikslieji mokslai merginą išties domina, ji pasakoja, kad laisvalaikiu taip pat mielai sprendžia matematikos uždavinius, kartais programuoja. Jai įdomi ir grožinė literatūra, prieš porą metų ji sako perskaičiusi labai daug knygų, todėl šiuo metu skaitymas užima mažesnę laiko dalį. Būsimoji devintokė vasarą mėgsta stovyklauti, stovyklose bendrauja ir susiranda naujų draugų.

Prieš metus su Neringa stovykloje susipažinęs Justas Janickas apie draugę atsiliepia tik gerais žodžiais. „Ji labai draugiška, jautri kitų problemoms, draugams skiria daug dėmesio ir visada padeda. Bendrauti su Neringa būna labai įdomu, nes nuolatos galima rasti kokią nors dar neišgvildentą temą ir diskutuoti. Tačiau labiausiai stebina tai, kaip jai pavyksta mane pralinksminti visose situacijose“, – pasakojo Justas.

Anksčiau Neringa mėgo dalyvauti šachmatų varžybose, kuriose jai taip pat puikiai sekėsi. Į šachmatų būrelį pirmoje klasėje ją nuvedė mama. Merginai patiko dalyvauti varžybose, laimėti prieš vyresnius berniukus, bet matematika šį pomėgį nugalėjo, ir šachmatai liko tik malonus prisiminimas. 

Ir šios gabios merginos ateities vizija tikriausiai nekelia klausimų... Neringa, be abejo, žada rinktis studijas, susijusias su tiksliaisiais mokslais, o kokia konkrečiai sritis tai bus, paklausime jos po ketverių metų.  

Olimpiados, kuriose dalyvavo Neringa

2013 m. Kauno miesto informatikos olimpiada, III vieta

2013 m. Kauno miesto lietuvių kalbos olimpiada, II vieta

2013 m. Matematikos konkursas „Kengūra“, II vieta

2013 m. Prof. J.Kubiliaus jaunųjų matematikų olimpiada, I vieta

2013 m. NMA jaunųjų matematikų olimpiada, I vieta

2013 m. Europos matematikos taurė, Lietuvos konkursas, juniorų grupė, III vieta

2014 m. Kauno miesto informatikos olimpiada, I vieta

2014 m. Kauno miesto matematikos olimpiada (9 kl.), II vieta

2014 m. Kauno miesto matematikos olimpiada, I vieta

2014 m. Kauno miesto jaunųjų fizikų olimpiada, III vieta

2014 m. Prof. K.Baršausko jaunųjų fizikų konkursas, I vieta

2014 m. Kauno miesto chemijos konkursas, I vieta

2014 m. Kauno miesto lietuvių kalbos olimpiada, I vieta

2014 m. Lietuvos moksleivių informatikos olimpiada, I vieta

2014 m. Lietuvos moksleivių matematikos olimpiada (9 kl.), II vieta